2015_07_20

Salarisadministra- tie; zelf doen of uitbesteden?

Het uitbesteden van de salarisadministratie is erg gebruikelijk bij kleinere tot middelgrote ondernemingen. Heel erg begrijpelijk, want er komt een hoop kijken bij een goede salarisadministratie. Je loopt tegen bruto/netto berekeningen aan, diverse kortingsregelingen en vrijwel constant wijzigende wetgeving. Daar moet je maar net zin in hebben.

Je kunt er vanzelfsprekend voor kiezen om te werken met uitzendkrachten om alle rompslomp met de loonadministratie te vermijden. Dit brengt alleen een hoop extra kosten met zich mee. Hetzelfde geldt voor payrolling. De resterende opties zijn zelf doen of uitbesteden. Bij het zelf samenstellen van de salarisstroken loop je tegen complexe berekeningen en vrijwel constant wijzigende wetgeving aan. Het voeren van de salarisadministratie en het op peil houden van je eigen kennis vergt een hoop tijd en kost daarmee een hoop geld.

Waarom dan niet meeliften op de kennis van een ander en de salarisadministratie uitbesteden? Je hebt geen omkijken meer naar de loonstroken van je medewerkers, hoeft geen kennis op peil te houden en je kunt je tijd besteden aan je onderneming. Aan het uitbesteden van de salarisadministratie hangt, in verhouding tot het zelf voeren, in veel gevallen slechts een bescheiden prijskaartje.

Wat is de beste keuze voor mijn bedrijf?

Op deze vraag is meestal, voor bedrijven tot enkele tientallen medewerkers, eenvoudig antwoord te geven: uitbesteden. Een klein tot middelgroot bedrijf is altijd beter, en goedkoper, af bij het uitbesteden van de salarisadministratie.

Salarisadministratie uitbesteden aan Accountor?

Als Accountor jouw salarisadministratie uitvoert, mag je het volgende verwachten:

* Indien nodig vraagt Accountor een loonheffingsnummer voor je aan.
*Accountor levert, indien gewenst, diverse formulieren zoals:
  (Vooraf ingevulde) loonheffingsverklaring.
  (Vooraf ingevulde) verklaring geen privé gebruik auto.
* Accountor kan, indien gewenst, adviseren en assisteren over een standaard arbeidsovereenkomst.
* Accountor richt een volledige salarisadministratie in, rekening houdende met de geldende wetgeving.
* Maandelijks leveren wij, per medewerker, een salarisspecificatie conform overeengekomen maandsalaris of de aangeleverde maandelijks gewerkte uren.
* Hierbij houden wij ook rekening met een eventueel geldende cao.
* Accountor beantwoordt alle vragen welke een medewerker heeft over zijn salarisstrook.
* Maandelijks ontvang je een journaalpost waarmee je de salariskosten eenvoudig in jouw boekhouding op kan (laten) nemen.
* De loonstrook kan ook direct per mail aan de medewerkers worden verzonden.
* Maandelijks ontvang je een betaalstaat waarop je eenvoudig kan zien welke bedragen aan welke medewerker overgemaakt moeten worden.
* Mocht je gebruik maken van de Rabobank, ING of ABN Amro, dan kan Accountor een betaalbestand aanleveren welke eenvoudig in online banking ingelezen kan worden.
* Maandelijks ontvang je de aangifte loonheffingen.
* Jaarlijks ontvangen alle medewerkers een jaaropgave.

Het enige wat je zelf nog moet regelen is het uitvoeren van de betalingen.

Voor dit alles rekenen wij maandelijks een vast laag tarief per medewerker. Je zal nooit tegen onverwachte kosten of onplezierige verrassingen aanlopen.

Ben je geïnteresseerd? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact op met Nathalie de Jong +316 52413929.