Werken bij Accountor

Werken voor Accountor betekent vaak werken als een professioneel accountant, salarisspecialist of software-ontwikkelaar. Maar we hebben ook mensen voor ons werken in talloze andere functies die essentieel zijn voor het leveren van onze digitale services, consultancydiensten en andere diensten van het allerhoogste niveau.

Wij zetten onze professionals in voor:

  • Financiële dienstverlening, salarisadministratie en consultancy
  • Het ontwikkelen van klantspecifieke oplossingen: finance, human resources of CRM
  • Software-ontwikkeling en automatiseringsprojecten bij klanten
  • Sales, marketing en Customer Relations
  • Ondersteunende functies op het gebied van finance, ICT en human resources
  • Uiteenlopende managementfuncties

Alle functie- en loopbaankeuzes worden bij Accountor gerespecteerd en gewaardeerd. Als groeiende onderneming zijn we er trots op dat we mensen een keuze kunnen bieden uit een breed scala aan topfuncties in verschillende vakgebieden.

De wereld digitaliseert in hoog tempo. Dat is ook de belangrijkste drijvende kracht achter de huidige veranderingen in financieel-administratieve en human resource processen. Deze veranderingen vormen een stimulerende uitdaging voor al onze mensen. Enkele van onze klanten hebben de overstap naar de nieuwe, digitale wereld nog niet gemaakt, we zien het als onze opdracht om ze daarin te helpen.

Accountor stelt mensen voorop

Bij Accountor staan onze mensen op de eerste plaats. Want we zijn actief in een branche waarin mensen centraal staan. Wij geloven dat een goede werkomgeving voor onze mensen een voorwaarde is voor het leveren van onze digitale services, consultancydiensten en andere diensten van het allerhoogste niveau.

Onze manier van leiding geven aan onze mensen is gebaseerd op wat we 'leaderment' noemen: een uitgebalanceerde combinatie of leiderschap en management. Leiderschap is gericht op de toekomst. Het gaat uit van een langetermijnvisie, de durf om risico's te nemen en het vermogen mensen te inspireren om te werken aan het verwezenlijken van die visie. Management gaat over het heden. Begrijpen waar we staan, waar we heen willen en welke stappen we daarvoor moeten worden gezet. Management gaat om het in gang zetten en meten van verandering.

Onze leaderment-beloftes vormen de leidraad om dagelijks uit te blinken in betrokkenheid en motivatie. De eenvoudige maar niet altijd gemakkelijk na te komen toezeggingen zijn:

  • Ik doe wat ik zeg.
  • Ik laat zien dat het me interesseert.
  • Ik zorg dat dingen gebeuren.

Betrokkenheid en vertrouwen versterken de teamgeest

Bij Accountor werken we samen aan onze toekomst. In regelmatig te houden 'Get Involved'-sessies brainstormen we in teams over de implicaties van veranderingen en wisselen we van gedachten over de praktische stappen die we moeten zetten om de Accountor-visie te verwezenlijken.

De resultaten van ons jaarlijkse personeelsonderzoek laten zien dat onze medewerkers hun werkomgeving ervaren als prettig, als een plek waar ze zichzelf kunnen zijn en waar iedereen gelijk wordt behandeld, ongeacht zijn of haar functie of achtergrond. Vertrouwen - een van onze kernwaarden - wordt door onze medewerkers gezien als een van de belangrijkste pluspunten van werken bij Accountor: "Onze managers vertrouwen erop dat we ons werk goed doen, zonder dat ze constant over onze schouders meekijken." Medewerkers hebben ook vertrouwen in hun collega's: "We hebben het gevoel dat we kunnen rekenen op de mensen met wie we werken en we hebben het vertrouwen dat iedereen bij Accountor bereid is om een stap extra te zetten wanneer dat nodig is."

Accountor biedt ruimte voor professionele groei en prestaties

Onze medewerkers groeien met het bedrijf mee. Wij zijn een groeiende onderneming die actief is in een sector die sterk in beweging is. Dat biedt volop kansen voor individueel potentieel. Het maakt daarbij niet uit of iemand zich wil ontwikkelen tot specialist in een van de diensten die we bieden of een leidinggevende functie op internationaal niveau ambieert: we bieden trainingen en ontwikkelingsmogelijkheden voor iedereen. We hebben vertrouwen in onze medewerkers en willen hen stimuleren om hun ambities waar te maken.

Als bedrijf dat voorop loopt moeten we altijd een stap verder zijn in kennis en vaardigheden. Daarom investeren we intensief in training: in 2013 hebben we voor onze professionals in zeven landen meer dan drieduizend trainingsdagen georganiseerd.

Een andere hoeksteen voor de professionele groei van onze mensen, is het maandelijkse één-op-één-gesprek met de leidinggevende. Het doel van deze gesprekken is medewerkers te coachen en te motiveren en er zo voor te zorgen dat ze hun doelstellingen halen en hun vaardigheden verder verbeteren. We hebben allemaal wel eens last van een motivatiedip en de één-op-één-gesprekken vormen een prima gelegenheid zoiets ter sprake te brengen. Persoonlijke ontwikkeling op de lange termijn en loopbaanplanning worden besproken in speciaal hiervoor bedoelde jaarlijkse gesprekken.

Wilt u ons beter leren kennen?

We ontmoeten u graag om uw vragen en opmerkingen persoonlijk te kunnen bespreken.

Onze vacatures vindt u op lokale websites, maar u kunt ons ook altijd een open sollicitatie sturen.